Helpdesk og IT-driftsstatus

Indhold for Helpdesk og IT-driftsstatus

Citrix Exit

Vi har besluttet i samarbejde med Direktionen, at udfase Citrix som platform for afvikling af programmer. Det betyder i praksis, at Citrix fases ud med udgangen af september 2023. Dette tidspunkt falder sammen med, at vi ikke fornyer vores licenser til Citrix.

Hvorfor stopper Citrix?

De primære årsager til at ikke mere skal anvende Citrix er:

  • Komplekst miljø som kræver højt kompetenceniveau.
  • Økonomi.
  • Kapacitet i vores datacenter.
  • Svært at udnytte online møder med WebEx og soft phones som Jabber optimalt.

Læs mere omkring Citrix Exit her:

HelpDesk og IT-driftsst­atu­s

HelpDesken træffes telefonisk på 72 56 22 22 - mandag - fredag 8 - 13.

IT-skranken har åbent hverdage fra 8 - til 10 

Har du brug for hjælp til IT kan du oprette en sag i TopDesk her -

Med TOPdesk er det muligt at:

  • Indberette IT sager
  • Søge hjælp og vejledninger
  • Bestille brugeroprettelser/brugerændringer
  • Søge kontakter i kommunens telefonbog
  • Få overblikket over ens registrerede IT-udstyr
  • Bestille nyt IT udstyr

Vigtigt! Opdatering af PC

Mange af kommunens PC’ere skal have opdateret deres drivere, som har stor betydning for en stabil drift & vigtig for IT-sikkerheden  - Se nedenfor!

TSP og Rådhusservi­ce

Her kan du oprette en sag hos din Rådhusbetjent eller lokale Teknisk Service Personel.

TSP - henvendelse

Rådhusservice - henvendelse

Husk udover opgavebeskrivelsen at angive den præcise lokation samt lokale.

Vedhæft gerne fotos.

Superbruger­kor­pse­t

 
Der holdes 4 ordinære møder om året. Ved større begivenheder, f.eks. udskiftning af simkort i forbindelse med ny teleleverandør, eller en opdatering af f.eks. Microsoft Officepakken kan der være behov for større mødeaktivitet.

Korpset består af ca. 30 deltagere fra rådhuset og det eksterne område.
 
Vi lægger stor vægt på, at deltagerne har meldt sig frivilligt, har lyst, evne og interesse for it.
Vi oplever at have et aktivt og engageret korps. 
Korpset bliver ikke aflønnet ekstra.

Indhold for Helpdesk og IT-driftsstatus